دکتر مسعود شهابیان در رسانه ها؛ گزارش خبرگزاری یکتا از فعالیت های قرآنی و اختراعات
دکتر مسعود شهابیان در خبرگزاری یکتا

  • 1,683
  • 10

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

    به گزارش گروه فرهنگی یکتا پرس، مسعود شهابیان قرآن‌پژوه و پزشک متخصص طب اورژانس کشور است که با بکار‌گیری آیات الهی در علم پزشکی کتابی با عنوان جنین‌شناسی براساس آیات قرآن نوشته که مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است.

    وی علاوه بر پژوهش‌های پزشکی با محور قرآن کریم اختراعاتی هم به ثبت رسانده که بوسیله این اختراعات قدم‌های مفیدی در کاهش ترس، اضطراب و درد مادران حین زایمان برداشته است.

    شهابیان درباره فعالیت‌هایش در زمینه قرآن کریم گفت: چند سال قبل تحقیقات و مقالاتی با موضوع جنین شناسی براساس آیات قرآنی ارائه کردم که یکی از این طرح‌های پژوهشی پیرامون جنین شناسی در قرآن بود که خوشبختانه به عنوان طرح برتر شناخته شد و کتابی با عنوان «مقدمه‌ای بر جنین شناسی در قرآن» به چاپ رسید که مورد توجه بسیاری از مردم خصوصاً پزشکان قرار گرفت.

    وی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت است و من تنها توانستم یکی از جنبه‌های این کتاب وحی را مورد پژوهش قرار دهم و علوم مدرن را با آیات روحبخش مطابقت دهم. همچنین تلاش باید همواره همراه با خلاقیت باشد تا در هر زمینه‌ای که مشغول به خدمت و فعالیت هستیم تسهیل‌گر، کارآفرین و کمک‌کننده به اقشار جامعه باشد

    طراحی تخت هوشمند نوزاد

    این پزشک قرآن‌پژوه تخت هوشمند ویژه نوزادان طراحی کرده و درباره این اختراع گفت: در پروژه دیگری که با همکاری برخی از متخصصان  اطفال مشهد انجام گرفت، پروژه دیگری آغاز شد تا بعد از زایمان، نوزاد ارتباط مفید و بی‌خطر بیشتری با مادر داشته باشد. این تخت دسترسی مادر به نوزاد را در بیمارستان راحت‌تر کرده و استرس مادر را کاهش می‌دهد. با توجه به این فاکتورها در سال ۹۵ نمونه اولیه آن ارائه و یک تخت مادر هوشمند مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی شده است.

    این پژوهشگر جوان با اشاره به اینکه معتقدم باید از راه پژوهش و خلاقیت گره‌ از زندگی مردم باز کرد و علم را در خدمت به همنوع به کار گرفت، گفت: ما از منابع این کشور استفاده می‌کنیم و طبیعتا سود این تحقیقات باید به این مردم برسد. همچنین بسیاری از کشورهای پیشرفته برای خود اهداف ۵۰ ساله تعریف کرده و هم‌راستا با این چشم‌نداز حرکت می‌کنند؛ در این مسیر کشورهایی برنده خواهند بود که از قبل برای امروز خود برنامه داشته باشند و براساس این برنامه‌ریزی حرکت کنند.

    yaktapress.ir/00028C0

    ما از ایده‌های ناب شما استقبال می‌کنیم، اگر ایده‌ای دارید با ما در میان بگذارید

    09120126891

    info@elmpajooh.ac.ir

    مشهد، میدان هنرستان،شهید فکوری 30، پلاک 201، طبقه اول