چهارمین کتاب آقای دکتر مسعود شهابیان به نام “عروس قرآن”
چهارمین کتاب آقای دکتر مسعود شهابیان با همکاری دکتر مریم مسائلی به نام “عروس قرآن” در ۵۵ صفحه توسط انتشارات افرا تربت در سال ۱۴۰۰ منتشر گردیده است.این کتاب شامل یک مقدمه و چهار فصل…

  • 1,680
  • 17

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

    چهارمین کتاب آقای دکتر مسعود شهابیان با همکاری دکتر مریم مسائلی به نام “عروس قرآن” در ۵۵ صفحه توسط انتشارات افرا تربت در سال ۱۴۰۰ منتشر گردیده است.
    این کتاب شامل یک مقدمه و چهار فصل است؛ اول تجزیه و تحلیل محتوایی سوره مبارکه الرحمن، فصل دوم حقایق هستی، فصل سوم نعمت های این جهانی و فصل چهارم نعمت های اخروی نام دارد.
    در مقدمه این کتاب آمده: ” با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر فرهنگ ناشی از آن، وجود نگاه تازه به متون مقدس لازمه تمامی جوامع متمدن می‌باشد و در این حالت لازم است که آیات مبارکه قرآن مجدد بررسی شده و درک نوینی از آنها برای نسل جدید بیان شود. قرآن که سراسر نور و روشنایی است کاملترین علوم وحیانی را در خود دارد و با وجود آموزه های خارق العاده مورد توجه قرآن پژوهان بوده چرا که بررسی آیات در قلب و جان هر انسانی اثر وصف ناپذیر بر جای گذاشته و آشنایی و تعمق بیشتر در این کتاب مقدس آنها را با ناگفته های بسیاری مواجه کرده که هنوز رمزگشایی نشدند. طعم و اندیشه اندیشیدن در این کتاب ارزشمند انسان را بیشتر به جلال و جمال الهی نزدیک می‌کند. در این کتاب به بررسی سوره مبارکه الرحمان پرداخت می‌شود که خواندن و نگاه کردن بر آيات مبارک آن در دل آدمی او را به اشتیاق صدچندان در بندگی و عبادت وا می‌دارد و لذت شغل را در برابر این دیدار می‌کند. این سوره از جمله سوره های مکی است ۷۸ آیه دارد و در هر کدام از آیات به توصیف یکی از نعمات الهی پرداخته است که هرکدام نشان دهنده صفت رحمانیت الهی و لطف گسترده او بر همه بندگان اعم از مومن و کافر می باشد”.

    ما از ایده‌های ناب شما استقبال می‌کنیم، اگر ایده‌ای دارید با ما در میان بگذارید

    09120126891

    info@elmpajooh.ac.ir

    مشهد، میدان هنرستان،شهید فکوری 30، پلاک 201، طبقه اول