کتاب مقدمه‌ای بر جنین شناسی در قرآن، اولین کتاب دکتر مسعود شهابیان
اولین فعالیت رسمی پژوهشی دکتر مسعود شهابیان، انتشار کتاب مقدمه ای بر جنین شناسی در قرآن در سال 1384 بوده است!
طرح جلد کتاب مقدمه ای بر جنین شناسی در قرآن

  • 1,676
  • 34

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

    کتاب “مقدمه‌ای بر جنین شناسی در قرآن” را آقای دکتر مسعود شهابیان در سال ۱۳۸۴ منتشر نموده و این کتاب با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و توسط انتشارات سخن گستر چاپ شده است. لازم به ذکر است که این کتاب با حمایت مدیریت فرهنگی و کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تیراژ 1000 نسخه منتشر شده است.

    این کتاب سه بخش دارد بخش اول قرآن، بخش دوم جنین شناسی و بخش سوم جنین شناسی در قرآن می باشد. فصل‌های این کتاب شامل فصل اول اعجاز علمی قرآن، فصل دوم قرآن و علوم مدرن، فصل سوم سرگذشت دانش پزشکی تا رنسانس، فصل چهارم تاریخچه پزشکی در یونان و روم باستان، فصل پنجم تاریخچه جنین شناسی، فصل ششم آشنایی با جنین شناسی، فصل هفتم آیات مربوط به جنین شناسی در قرآن، فصل هشتم گزارش یک دانشمند درباره جنین شناسی در قرآن، فصل نهم قرآن و جنین شناسی، فصل دهم آیا آیات جنین شناسی قرآن رونویسی از علوم یونان باستان است؟ می باشد.
    نویسنده در مقدمه کتاب نوشته: “بحث تطبیق آیات قرآن با علوم تجربی در دهه‌های اخیر مشتاقان بسیاری را به خود جلب کرده است! برای دانشمندان مسلمان همواره قابل توجه بوده که ببینند مطالبی که در علوم و مدرن وجود دارد قرن ها پیش در قرآن بیان شده؛ البته افراط و تفریط هایی نیز در این کار صورت گرفته است! برخی دانشمندان حتی برای فرشتگان یا شیطان هم در علوم و مدرن تمثیل پیدا کردند و برخی دیگر به کل این تطبیق را نادرست دانستند و آن را تحریم نمودند. در این بین جای اثری که با حفظ تقدس قرآن تمثیل برخی آیات آن را با استدلال منطقی در علوم در معرفی کند خالی به نظر می‌رسید. منبع اصلی مقالات این کتاب سایت های مختلف اینترنتی است که در انتهای هر مقاله آورده شده و همچنین نویسنده از استاد جناب آقای دکتر علیرضا فاضل، استاد جنین شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تشکر نموده است. “
    طبق صحبتی که با آقای دکتر مسعود شهابیان داشتیم، ایشان بیان کردند که این کار تحقیقاتی را از آبان ۱۳۷۸ شروع نمودند و در سال ۱۳۸۲ به اتمام رسید و پس از آن دو سال ویرایش و تصحیحات کتاب ادامه داشت و در سال ۱۳۸۴ به چاپ رسیده است.

    ما از ایده‌های ناب شما استقبال می‌کنیم، اگر ایده‌ای دارید با ما در میان بگذارید

    09120126891

    info@elmpajooh.ac.ir

    مشهد، میدان هنرستان،شهید فکوری 30، پلاک 201، طبقه اول