دکتر مسعود شهابیان در رسانه ها؛ مصاحبه خبرگزاری میزان درباره فعالیت های پژوهشی و اختراعات
مصاحبه دکتر مسعود شهابیان با خبرگزاری میزان
دکتر مسعود شهابیان در خبرگزاری میزان

  • 2,173
  • 42

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

    مصاحبه خبرگزاری میزان با دکتر مسعود شهابیان جهت معرفی پژوهش ها، اختراعات و فعالیت های وی

    امروزه خلاقیت و نوآوری مهمترین جنبه‌های هر فعالیت و کسب و کاری به شمار می‌آید، تفاوتی هم ندارد که در کدام عرصه این نوآوری انجام شود. این دو اصل هر جا که باشد بدون شک پیشرفت و موفقیت را نیز به همراه دارد. یکی در عرصه کسب و کار و دیگری در امر پژوهش و کارآفرینی. دکتر مسعود شهابیان ۴۱ ساله، متخصص طب اورژانس، سرهنگ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگر قرآنی از همین دست افرادی است که خرد جمعی را بکار گرفته و با خلق اختراعاتی نو، قدم مهمی در کاهش ترس، اضطراب و درد مادران حین زایمان برداشته است. پزشک مشهدی که علاوه بر آموزش تعالی فردی به تعالی جویان خود، نویسنده مقالات مخنلف علمی به زبان‌های فارسی و انگلیسی است و همچنین به دلیل پژوهش‌های قرآنی خود، عنوان قرآن پژوه برتر را از جشنواره‌های مختلف کسب نموده است.

    او که در حال حاضر در بیمارستان ۵۲۰ نیرو زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرمانشاه مشغول طبابت در بخش اوژانس است، با اشاره به جزئیات این اختراع تشریح می‌کند: در سال ۹۶ طی همکاری که با گروه زنان و زایمان بیمارستان قائم (عج) مشهد انجام گرفت، پروژه‌ای با عنوان «زایمان‌یار» مطرح شد تا بتوانیم فرایند زایمان طبیعی را در مادران مدیریت و به کمک علوم مدرن، استرس و درد مادر را حین زایمان کاهش دهیم.

    شهابیان می‌افزاید: در این زمینه جلسات متعددی با گروه زنان و زایمان بیمارستان قائم برگزار شد و برای ادامه این طرح مهندسین مکانیک و الکترونیک برای همکاری دعوت به کار شدند و خوشبختانه در فستیوال‌های مختلفی که شرکت کردیم این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های برگزیده انتخاب شد.

    او ابراز می‌کند: از آنجایی که در حین زایمان؛ مادران ترس، اضطراب و درد فراوانی را تحمل می‌کنند، این دستگاه به کمک تکنیک‌های علوم شناختی موجب می‌شود مادران به لحاظ روانی آمادگی زایمان طبیعی را داشته باشند و به کمک تکنیک‌های فیزیوتراپی دردی که در ناحیه کمر ایجاد می‌شود، کاهش بیابد.

    این پژوهشگر به افزایش آمار سزارین در ایران اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات سیستم درمانی کشور، افزایش میزان زایمان‌های سزارین نسبت به سایر کشورهاست؛ این امر طبیعی نیست، زیرا هم عوارض زیادی برای مادر به همراه دارد و هم طبق استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی باید تعداد محدودی از زایمان‌ها به صورت سزارین انجام شود.

    او خاطرنشان می‌کند: از این‌رو تلاش کردیم به کمک این دستگاه نارضایتی مادر را به حداقل ممکن رسانده و درد‌های ناشی از انجام زایمان طبیعی را بکاهیم و تا این امر به یک تجربه خوشایند برای مادر تبدیل شود.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر نمونه اولیه این طرح ساخته شده است، می‌گوید: از سال گذشته و مصادف با همه‌گیری ویروس کرونا متاسفانه امکان انجام تحقیقات انسانی آن فراهم نشد و امیدواریم بعد از کاهش خطر بیماری کرونا تحقیقات انسانی آن نیز به اجرا گردد.

    لینک کوتاه:

    mizan.news/002uDn

    ما از ایده‌های ناب شما استقبال می‌کنیم، اگر ایده‌ای دارید با ما در میان بگذارید

    09120126891

    info@elmpajooh.ac.ir

    مشهد، میدان هنرستان،شهید فکوری 30، پلاک 201، طبقه اول